Nieuw pensioenadministratiesysteem
Pensioen makkelijker maken is iets waar we continu aan werken. Op 1 januari 2024 zetten we de volgende stap: we gebruiken vanaf dan een nieuw administratiesysteem. Hieronder leest u wat dat betekent voor u als werkgever of medewerker HR.

Soepele overgang
Als pensioenfonds voor de bouwmaterialenhandel willen we onze dienstverlening voortdurend verbeteren. Voor deelnemers én werkgevers. Daarom gaan we per 1 januari 2024 over naar een nieuw administratiesysteem, Lumera.
Dat betekent dat er wat praktische zaken voor u als werkgever veranderen. Daarover gaan wij u in meerdere stappen informeren. Zo zorgen we ervoor dat de overgang voor u als werkgever zo soepel mogelijk gaat.
Wijzigingen 2023: eerder doorgeven
Voor die soepele overgang is het op tijd afsluiten van het boekjaar 2023 ontzettend belangrijk. Daar hebben we úw hulp voor nodig. Bepaalde wijzigingen moeten we eerder dan normaal van u ontvangen. Het gaat dan over gegevens van (nieuwe) werknemer(s):
- die in dienst komen vóór 1 januari 2024;
- die uit dienst gaan vóór 1 januari 2024; of
- waarvan het parttimepercentage verandert vóór 1 januari 2024.
Die wijzigingen geeft u zoals altijd door via het werkgeversportaal van Bpf HiBiN.
Uiterste aanleverdatum: 15 december 2023
Om alles op tijd te kunnen verwerken in het oude pensioenadministratiepakket, is de uiterste aanleverdatum niet 8 januari 2024 maar 15 december 2023. Als u niet voor deze datum aanlevert, kunnen wij geen juiste premienota (factuur) over december 2023 sturen. Een correctiefactuur ontvangt u dan mogelijk pas in het tweede kwartaal van 2024.
Salariswijzigingen per 1 januari 2024
De salariswijzigingen per 1 januari 2024 geeft u straks via ons nieuwe werkgeversportaal door. We vertellen u daarover binnenkort meer.
Vragen?
Heeft u vragen, dan helpen we graag. U bereikt ons via werkgevers@bpfhibin.nl of telefonisch op 076 – 764 05 48.

Hulp nodig?
Ons team staat elke werkdag van 8.30 tot 15.30 uur voor u klaar.